Příprava 2
Téma hodiny: Tak to jsem já-představení se
Počet žáků: 16
Pomůcky: počítač, pero, sešit, papír s anketou
Cíle: žáci se dokáží jednoduše orientovat v programu skype
dokáží pracovat samostatně
dokáží zpracovávat jednotlivé pokyny učitele
dokáže hodnotit svoji odvedenou práci
pracovní - odhadne čas pro svůj úkol, využívá nových poznatků
k učení - pracuje samostatně na svém počítači
Popis hodiny: Každý žák sedí u svého počítače, učitelka rozdá pracovní list, na kterém je vytyčeno téma dnešní hodiny. Žáci si na pokyn učitelky zapnou počítač, společně s učitelkou si otevřou internet a společně s ní ještě nainstalují skype. Poté učitelka vysvětlí, kdy děti budou tento program používat, proč by mohl být tento program pro ně někdy důležitý. Vysvětlí, že scype je dobrý nástroj pro telefonování po internetu. Umožňuje bezplatně telefonovat z jednoho počítače na druhý a potřebujete k tomu jen solidní připojení, sluchátka a reproduktory, mikrofon. Pak už pracují, zkouší si vyhledávat a přidávat kontakty, postupně seřazovat do skupin, zkouší si vytáček kontakty. Vše je podloženo historii, kde si děti ověří koho vytáčely. Poté si na internetu během 3 minut vyhledají obrázek a zkusí společně s učitelem vložit do svého profilu. Poté si stejným způsobem vyhledají video a přidají do profilu o jejich náladě. Poté si zkouší volat s jednotlivými žáky, zapnout kameru, mikrofon, reproduktory a vytváří snímky z video hovorů. Učitel vysvětlí, že při volaní na pevné linky i do zahraničí je potřeba scype kredit, vysvětlí, kde ho naleznou. Jednotlivé kroky si děti zapisují do sešitu.
V druhé části hodiny se snaží žáci pracovat samostatně, bez učitele, s pomocí údajů v sešitě, každý má za úkol vytvořit si znova svůj vlastní účet, přidat si tam kontakty,zařadit je do skupin měnit své profily, …Poté s učitelem vyhledávají na internetu programy, podobné skypu.
Na konci hodiny učitel shrnul společně s dětmi učivo, rozdal anketní papír s pěti otázkami, jak se žákům pracovalo. Poté následuje učitelova pochvala dětí za velmi pěkně odvedenou práci, či za snahu. Učitel dětem poděkuje za spolupráci a popřeje pěkný den.